Az augusztus 22-24. között megrendezett XVI. Gróf Széchenyi Ödön Országos Tűzoltósportverseny befejező napján a csapatok a négyszer százméteres váltóban, illetve kismotorfecskendő-szerelésben mérték össze tudásukat. A viadalt végül Győr-Moson-Sopron megye csapata nyerte, ők őrzik két évig a vándorserleget.
Az első versenynap az UTE atlétikai stadionjában indult. A délelőtt első felében a négyszer százméteres váltófutást teljesítették a versenyzők. Ebben a számban a váltó első tagja egy sugárcsővel és egy létrával rajtol: előbbi testesíti meg gyakorlatilag a stafétát, utóbbi pedig ahhoz kell, hogy segítségével feljusson az első akadályt jelentő kisház tetejére. Azon végigszaladva, a másik oldalán leugorva fut a váltásig, a második tűzoltó feladata, hogy átvesse magát a két méter magas palánkon, majd átadja a sugárcsövet harmadik társának. Ő futtában magához vesz két tömlőt, végigszalad velük egy nyolc méter hosszú gerendán, menet közben összekapcsolja azokat, majd a tömlőket egy osztóhoz is csatlakoztatja, a tömlőre kapcsolja a sugárcsövet, de még a váltózóna előtt le is kapcsolja azt. A váltó negyedik tagjának az a feladata, hogy odafusson a kikészített tűzoltó készülékhez, felvegye azt, majd segítségével eloltsa a korábban meggyújtott tálcatüzet. A versenyző a tálcától csak akkor futhat tovább, ha a tüzet a tálcában és ha kell, a tálcán kívül is teljesen eloltotta. A feladat megoldása után sugárcsővel befut a célba.
Az utolsó versenyszám a kismotorfecskendő-szerelés volt. A feladat elsőre egyszerűnek hangzik: a berendezés típusának megfelelő módon be kell indítani a kismotorfecskendőt, egy tartályból felszívni a vizet, majd egy alapvezetéken és két sugáron keresztül célba lőni egy-egy táblára. Ezek közepén egy öt centi átmérőjű nyílás van, úgy kell célozni, hogy azon átmenjen a víz, és meg lehessen tölteni az alatta lévő tartályt.
A viadalon egyéniben és csapatban is hirdettek győztest. Egyéniben és egyéni összetettben a százméteres akadályfutásban és a horoglétra-mászásban nyújtott teljesítmény számított, míg a csapatversenynél a váltó és a kismotorfecskendő-szerelés eredményét vették figyelembe. Az összetett csapatverseny sorrendje pedig úgy alakult ki, hogy összeadták valamennyi versenyszám helyezési számait. Pontazonosság esetén az a csapat került előbbre, amelyik kismotorfecskendő-szerelésben jobban teljesített.